پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229698
هشتک #تشنگي_دربام_ايران ترند برتر توييتر شد!/ درخواست کاربران فضاي مجازي از مسئولين براي حل مشکل آب چهارمحال و بختياري!
تاریخ انتشار : 1397/09/29 09:53:28
نمایش : 1153
هشتگ#تشنگي_دربام_ايران توسط کاربران فضاي مجازي چهارمحال و بختياري ترند اول توييتر شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ کشوري که سرانه سالانه آب آن کمتر از ۱۳۰۰ متر مکعب در سال شود وارد مرحله تنش آبي شده است و پايين‌تر از اين مقدار نيز وارد مرحله بحران مي‌شود که در کشور واستان چهارمحال و بختياري اکنون در بحران قرار داريم اما نبايد اين بحران موجب يک ورشکستگي آب شود.

امسال يکي از خشک‌ترين سال‌ها براي چهارمحال و بختياري در ۶۰ سال اخير بوده است و متاسفانه در حال حاضر ۶۰ درصد قنوات استان خشک و خروجي کارون حدود ۴۰ درصد کاهش يافته است

کاهش منابع آب‌هاي زيرزميني و کمبود و تغيير بارش از برف به باران موجب کاهش نفوذ آب به سفره‌هاي زيرزميني شده و تبخير بيشتر را به دنبال داشته است.

کاهش آب چشمه‌ها به دليل کاهش ذخاير برفي از موارد آسيب‌زا بوده و با توجه به کاهش دبي پايه چشمه‌ها و رودخانه‌ها اين امر در ماه‌هاي گرم سال آتي مشکلاتي را ايجاد مي‌کند و اين نشان از نگران کننده بودن شرايط آبي در استان است.

در اينجا وظيفه رسانه ها در اين است که بتوانند براي دفاع از آب استان خود پاي کار آمده و بتوانند گوشه اي از وظيفه خود را انجام داده و مطالبه به حق مردمان شهر و ديار خود را به گوش نه تنها مسئولين بلکه تمامي دنيا برسانند و همين امر موجب شد که فعالان فضاي مجازي چهارمحال و بختياري با توليد محتوا در خصوص مشکلات آب اين استان و با هشتگ#تشنگي_دربام_ ايران آن را بتوانند ترند اول توييتر کنند.





انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html